24 Mayıs 2010 Pazartesi

AİLE SEVGİSİ

**En iyiniz,ailesine iyi davranandır.ben aileme iyi davranırım.
**AKIL:Akıldan daha değerli bir sermaye yoktur.
**AKRABA İLİŞKİLERİ:
1 =Aranızda bir bağ bulunan kimseleri sık sık hatttırlayıp ziyaret ederek ve gizli açık çokca sadaka vererek bağlarınızı sağlamlaştırınki,böylece yardım göresiniz,sevap alasınız,rızıklandırasınız.
2 =bir selamlada olsa,akrabalık bağlarını canlı tutun.
3 =sevabı en çabuk olan hayır,yaratıklardan her habngi birisine iyilik etmek ve akraba ile ilgilenmektir.cezası en çabuk olan şer de,yarrrrratıklara kötü davranarak zulüm yapmak ve akraba ile iyi ilişkiyi kesmektir.
4 =(rahm),akrabalıktır,hısımlıktır,Rahman isminden alınmıştır.Rahm,sık ağaçların birbirine sarılmış kökleri gibidir.Allah teala buyurduki:Ey akrabalık !her kim sana bağlı bulunur,hısımlık bağını ekler durur,ilişkileri sürdürürse,bende ona rahmetimi ekler dururum,kim de seninle münasebetini keserse,bende ona rahmetimi keserim.
5 =Allah'a ve ahiret gününe iman eden kimse,akrabasını görüp gözetsin.
6 =Bir kimse rızkının çoğalmasını ve ömrünün uzamasını isterse,akrabasını kollayıp gözetsin.
7 =Bir kimse :''ey ALLAH'IN elçisi! beni cennete sokacak,cehennemden uzaklaştıracak bir davranışı haber ver'' dedi.bunun üzerine Allah'ın elçisi şöyle buyurdu:''akrabalarını görüp gözetsin.''
8 =Bir adam :''eey Allah'ın elçisi!benim akrabalarım var,ben onları ziyaret ediyorum,onlar benimle alakayı kesiyorlar.Ben onlara iyilik ediyorum,onlar bana kötülük ediyorlar.Ben onlara yumşak davranıyorum,onlar bana kaba ve cahilce davranıyorlar''dedi.Bunun üzerine Allah'ın elçisi şöyle buyurdu:''eğer dediğin gibi isen onlara kızgın kül yedirmiş oluyorsun.Sen böyle davrandıkça Allah'ın yardımı seninledir.''
9 =Teyze,anne yerindedir.
10 =Akrabalarıyla ilgisini kesen,cennete giremez.
11 =Yoksula birşey vermek sadakadır.Akrabaya verilen sadaka ise,iki sadak yerine geçer.Biri sadaka sevabı,diğeride akrabayı görüp gözetme sevabıdır.
12 =Akrabasını ihmal eden,bunun cezasını hem dünyada, hem ahirette çeker.